Page 22 - Zuin Aldizkaria 11. zka. / Revista Zuin 1 - 2014/10
P. 22

GAI NAGUSIA / TEMA PRINCIPAL Emandako pausuak
1. Urratsa: Gazteria Zerbitzuan beharra detektatu eta erronkariekin.
2. Urratsa: Bitartekaritza profesionala: Urtxintxa Eskola.
3. Urratsa: Herrian kanpaina komunikatiboari hasiera eman.
4. Urratsa: Talde eragilearen sorrera; diagnostiko parte hartzailearen bultzatzaile nagusia izan den lan taldea. 5. Urratsa: Diagnostikoa:
5.1 Banakako elkarrizketak.
5.2 Datu kuantitatiboen bilketa.
5.3 GazTERTULIAK (Eztabaida tailerrak): Laudioko gazte kolektiboaren beharrizan eta lehentasun nagusiak zeintzuk diren kolektiboki aztertzea eta adostea ere proposatu dugu prozesuan. Horretarako eztabaida talde parte hartzaile desberdinak deitu dira adinaren arabera(12-17, 18-24 eta 25-35).
5.4 Hezkuntza zentroetan (DBH eta Batx) eztabaida tailerrak.
5.5 Inkestak eta postontziak: Gai desberdinen inguruko 24 galdera egin dira. Guztira 452 inkesta jaso dira bide ezberdinetatik.
5.6 Bilerak gazte eragileekin eta udal teknikariekin.
6. Urratsa: Proposamenen fasea
6.1 Ordezkari politikoekin tailerra.
6.2 Proposamenen eztabaida tailerrak.
6.3 Panel irekiak: Herrian zehar 9 panel ireki kokatu ziren “ Noka Toka gazte zure ideia bota!” lelopean. Panel hauetan 200 proposamen baino gehiago jaso dira.
6.4 Postontzi birtualak: Noka Toka facebook perfilaren bidez diagnostikoaren ondorioak zabaltzeaz gain, aukera sortu dugu gazteek beraien ideiak eta ekarpenak egiteko.
7. Urratsa: Laudioko I.Gazte planaren ildo orokorrak.
laudioko I.Gazte Planaren ildo orokorrak
  GAIA
   AZPI- GAIAK
  DIAGNOSTIKOAREN ONDORIOAK
  GAZTE PLANERAKO HELBURUAK (indartu beharrekoak)
      Hezkuntza formala
• Guztira 1506 ikasle 12 urtetik aurrera Laudion.
• A ereduan: 518 / B ereduan 175 / D ereduan
813.
• Gehienak ikastetxe publikoetan.
• Gazteak oso prestatuak daude eta hezkuntza
ez formaleko eskaintzak ez ditu bere nahiak asetzen.
  • Ikasleen ikasketa guneak moldatu edo sortu beharretara moldatuz.
  Hezkuntza ez formala
  • Ikastaro eta ekintzen eskaintza eragileetatik eta udaletik egiten da.
• Laudioko gazteentzako eskaintza ez da nahikoa edo behintzat ez da ezaguna.
  • Ikastaroen eskaintza behar eta nahietan oinarritu.
• Ikastaroen eskaintza zabaltzeko bide berriak aztertu.
• Hizkuntzak ikasteko eskaintza publikoa sortu.
     • 2013an Aiaraldeko langabezi tasa %17,koa zenean Laudiokoa oraindik altuagoa zela %22,8.
• 3. Sektorean gazte gehienek lan egiten dute.
• Gazteek ez dute lan egonkorrik aurkitzen eta
asko Laudiotik doaz lan bila.
• Enplegua kezka handienetarikoa.
  • Gazteriari zuzenean bideratutako lan politikak sortu.
• Gazteenenplegurakobeka,dirulagun- tza,... inguruko informazioa zabaldu.
• Garapen Agentziaren bidez Udaletik Laudioko gazteei bideratutako lanpostuak sortu.
• Lanpoltsak edo herrian sortzen diren lanpostuen informazioa gazteen eskura jartzeko bitartekoak sortu.
        • %7,85 etxe huts.
• LaudionEtxebideegitasmoareneskaera.
kopurua %39,73ekoa da eta azken 5 urteetan adjudikatutako etxe babestuak %10,72a da 2011an.
• Gazteeketxefamiliarretikjoatekoalokairuanjoan behar dira beste pertsona batzuekin batera.
• Gazteakberanduagoindependizatzendira.
  • Etxe hutsen arazoa aztertu eta Bizigune proiektua indartu.
• Gazteen independentzia sustatzeko bitartekoak martxan jarri.
• Pisukide poltsa bat sortu Laudion.
   Etxebizitza Enplegua Hezkuntza













































   20   21   22   23   24